ירון נולד בישראל בשנת 1976.
כבר בילדתו המקודמת, בגיל חמש, החל ללמוד מוסיקה בהדרכת יאיר דלאל, לימודים אלו, שהיו תחילת הדרך, נמשכו כ-3 שנים.
יאיר, שהיה אז תלמיד באוניברסיטה ועבד באותה תקופה בהסעת הילדים בגן של אימו של ירון, העביר לירון את יסודות המוסיקה כדרך של משחק ושעשוע..
כנראה לא סתם באנגלית, המילה לנגן ולשחק היא אותה מילה…
בנערתו התחנך בבית ספר "מושבת האומנויות" במצפה רמון במגמת אומנות פלסטית ובתקופה זו, בגיל 14 החל לנגן בגיטרה בסגנון קלאסי וספרדי.
כארבע שנים חי ירון ולמד במסגרת זו, והשהייה במדבר בקהילה של אומנים יוצרים ותלמידים, ביססה בנפשו את המרחב היצירתי כדרך של ביטוי,
המדבר רחב האופקים והטבע השופע הנחילו בירון את ההקשבה וההכרה בדממה כראשית כל ניגון…
הוא המשיך ללמוד אומנות במכון אבני בתל אביב ורישום באופן פרטי אצל אבינועם קוסבסקי ומורים נוספים, בתקופה ההיא, הציור היה כל עולמו.
במשך שנה, צייר ירון את העץ שנשקף ממרפסתו שבקומה הרביעית מידי יום. איזה עושר ניתן להפיק מלחזור על אותו דבר בזמנים שונים, להביא ליידי ביטוי את השינוי המתמיד מרגע לרגע.. כך רוב עיסוקו בציור בעיר היה ציור נופים ועצים ובאופן מפתיע, כשעבר ירון לראשונה להתגורר בכפר, (כפר הס ומאוחר יותר עין ורד, שם כונה 'הצייר שבקצה הכפר'..) החל לצייר בעיקר פורטרטים ואנשים… בשלב מאוחר יותר, במסעות הנדודים בעולם, קיבלו לימודי הרישום והציור תפנית, וירון למד את אומנויות ציור המיניאטורות ואומנות ה-HEBRU אותה שילב בהמשך עם אומנות הקליגרפיה בעברית.
בשנות ה-20 לחייו החל במסע בעקבות מוסיקת העולם. המסע החל ביוון שם התוודע לנגינת הבוזוקי ולמוסיקת הרמבטיקו.
ירון היה מרותק מהעובדה שטעמים של מקום ואווירתו יכולים ממש להימסר במלואם על ידי המוסיקה המקומית. כך החל ללמוד לירה בכריתים, בעיירה המנומנמת חאנייה, שיורדי הים שלה מבוסמים עם הזריחה בשובם מהים, ועם לחם טרי גבינה קשה וזיתים, הופכים את הבוקר לחגיגה ובערב מתכנסים לשיר ולרקוד לצלילי הלירה והלאוטה סביב והראקי או היין…
לאחר שהייה של מספר חודשים באיים, וטעימה מהמוסיקה הויוונית והכריתית, ירון חזר לישראל ולמורו יאיר דלאל והתחיל ללמוד נגינה בעוד ומוסיקה ערבית קלאסית.

בשנת 2000 פרסם, בשיתוף עם בועז ניקריטין, דיסק מוסיקלי לילדים בשם 'סוד חליל הכסף' שהועלה גם כמופע והוצג מעל 1500 פעם ברחבי הארץ.
באותה תקופה פעל ההרכב שיסד ירון עם בועז ודודו אלכביר – סיאלה.

מאוחר יותר באותה שנה, פנה מסעו האישי לוראנסי – הודו, שם גילה אוצרות תרבות עתיקים והתחיל בלימודי מוסיקה הודית קלאסית וניגנה בסרנגי, (כלי קשת עתיק מעץ ועור בעל 3 מיתרי גיד ו33 מיתרי תהודה) בחניכת פאנדיט סנטוש קומאר מישרה שהוא דור 14 של נגני סרנגי. לאחר מספר חודשי לימוד ירון צורף בצורה רשמית כתלמיד בשושלת המשפחתית המפוארת. לימודים אלו, שהחלו בשנת 2000, נמשכו בדבקות עשר שנים וגם כיום, תורת הראגות, המקצבים ההודיים ועיקרי הלימוד עם המאסטר סאנוטש קומאר הם הבסיס ליצירתו של ירון והם עיקר החומר שעל פיו נכתב המדריך של ירון למוסיקה כעבודה רוחנית – 'שערי ההיכל'.

השנים בהודו חיברו את המסלול והיצירה של ירון אל המוסיקה העתיקה. דרך המסורת ההודית שעברה בעל פה מאב לבן במשך 4000 שנה, יכול היה ירון לטעום את המוסיקה שמעבר לזמן, ואת האמיתות המוסיקליות אשר עליהן מושתתים כל סוגי המוסיקה, שם החל ירון לחקור ולהתחקות לראשונה אחר המוסיקה האבודה של הלוויים, אשר נפוצה מבית המקדש בירושלים.

בשנת 2001 השתקע ירון בסיני וחי שם לסרוגין כחמש שנים, תוך כדי נסיעות להודו מידי פעם, להשלים את השלב הבא בלימוד הראגות.. במהלך התקופה המיוחדת זו, בשהותו בסיני, למד ירון מוסיקה מצרית, בדואית – חליג'ית והתמקד במיוחד במוסיקה סודנית. החיבור בין הסגנונות השונים והשירה העתיקה של מלכי ישראל, הולידו את אלבום הבכורה שלו "אוריין", שהוקלט ברובו בסיני בשיתוף עם מיטב נגני מוסיקת עולם מישראל וממקומות נוספים, אשר עיקרו – לחנים מקוריים לפסוקים מתוך ספר תהילים ושיר השירים…P1020022

במהלך השנים האלו, ירון חי כחצי שנה באיסטנבול, ושם הרחיב את לימודיו על העוד ובמוסיקה הסופית המוולוית של רומי, כמו כן, שם נחשף ירון לאומנות ה'הברו' העתיקה ובהמשך הפך אותה לחלק מלימודיו. המפגש עם השירה הסופית ויסודות המוסיקה הע'ותמנית זרעו זרעים שמאוחר יותר ראו אור באלבומו השני – 'בוא' שיצא ב2008 וכולל לחנים מקוריים לטקסטים של המשוררים: רבינדרנאט טאגור, ג'לאל א'דין רומי והרמח"ל.

ב-2007 עבר ירון להתגורר בגליל וניגן בתזמורת האנדלוסית של מעלות תרשיחא. באותה תקופה ירון לקח חלק בהרכב החתונות הצועני 'ציגנקה' ושיתף פעולה עם אורי שפי, קלמן מוסקל, רני לורנץ שחר קאופמן ועוד..
במהלך השנים האלה, ירון למד עם פרץ אליהו, ואף הפיק כמה סדנאות מרוכזות של פרץ בסיני, המרחב המיוחד של ההרים והים הפך את הסדנאות האלו לחוויה יחודית ומרתקת, הלימודים החלו בשלוש לפנות בוקר, ועם השחר יצאה הקבוצה לנגן בחוץ ולקדם את פני היום.. כמו היה אפשר לשמוע את כל הבריאה שרה הלל ליוצרה.
המשך הלימודים בהודו, הוביל עם הזמן להיכרות עם הסגנון הסופי 'קוואלי'.
לאחר ביקורו באג'מר ברג'סטאן והתמסרות לתרגום שירי קוואלי לעברית, הקים ירון ב- 2009 את הרכב "הקוואליה" בירושלים. ההרכב מתמחה בשירת קוואלי סופית בעברית, וחוקר את המוסיקה האפגנית יהודית, שקרובה מאד לסגנון הקוואלי. זהו גם פרק חשוב במחקר של המוסיקה העתיקה מהמקדש, אשר היא מקור להשראה תמידי ביצירתו של ירון.600x600
בתקופה זו חי ירון בעין כרם וגם כיום הוא מתגורר בהרי ירושלים.
ביקור בגוג'ראט אצל הגברת קוקילה פארמר, זמרת נדירה בקולה המתוק, הוביל לכך ששירי עם מגוג'ראט שירון למד ממנה "תורגשו" (תורגמו ברגש…) וקבלו חיים בעברית. ביקור זה הפך עם השנים לשיתוף פעולה מוצלח ומיוחד עם הזמרת עדי ארנון והוליד את האלבום 'בתוך קליפת אגוז' אשר פורסם בשנת 2010.

לאורך השנים ירון שיתף פעולה עם אומנים רבים, ביניהם מארק אליהו, אשר עוד ב"אוריין" היה שותף חשוב. שיתוף הפעולה בין שניהם המשיך לאחר מכן בטריו 'אור שזור' יחד עם גיל המאירי. ירון מנגן באלבומיו של מארק, וניגן במופעים שונים בניהולו של מארק ושל אביו – פרץ אליהו, בינהם 'היהודיים ההרריים' שעלה כחלק מפסטיבל הפיוט ב2011. גם כיום, ישנו שיתוף פעולה פורה בין מארק וירון. הפרי האחרון של חיבור זה (עד כה) הוא האלבום
 “For you alone” שהינו מוסיקה אינסטרומנטלית פרי עטו של ירון שנכתבה לרבאב אפגני וקמנצ'ה בליווי גיטרה. המוסיקה נוגעת בתחום הרגשות של תשוקה, געגוע ואובדן.
שיתוף הפעולה רב שנים עם המוסיקאי שי בן צור הוליד פירות יפים. שי מנגן באלבומיו של ירון 'אוריין' ו'בוא' וירון מנגן עם שי בהרכבו ההודי ובסדנאות.
במשך השנים 2008 -2012, ירון העלה מידי שנה מופע מקורי בפסטיבל הפיוט בירושלים. המופע עסק במפגש התרבויות בין הודו – אפגניסטאן והשירה העברית. כמו כן, כיום ירון הוא חבר במקהלת ירושלים החדשה של מכון בן צבי בהנחיית יאיר הראל והרב חיים לוק.

במשך השנים ירון השתתף בפסטיבלים רבים, ביניהם שאנטיפי, בראשית, זורבה, פסטיבל הסופי, פסטיבל ירושלים למוסיקה מקודשת, פסטיבל קולנוע רוחני ועוד..
בשנת 2010 במסע של חודש לקליפורניה, הקליט ירון אלבום עם ההרכב "הלוים" בהפקתו של ג'ה לוי, האלבום כולל פיוטים ממסורות שונות בעיבודים חדשים ומקוריים.
בשנת 2011 פרסם את הדיסק האינסטרומנטלי "The sound of hundred colors" לקראת ביקורו של מורה הסרנגי סנטוש קומאר בישראל.

משנת 2009 ירון הוא חלק פעיל מצוות 'הזמנה לפיוט' אשר מלמד ומעביר ימי עיון והדרכות בנושא פיוטי ישראל לאורך ההיסטוריה היהודית והמפגש ביניהם כיום בארץ ישראל.
בחורף של 2013 התגורר ירון כחצי שנה שנאות סמדר, שם ריכז את המוסיקה והוביל ישיבות שירה הודית מידי יום ב5 בבוקר וב6 בערב. כמו כן ירון הקליט עם חברי הקהילה מבחר מהשירים והמנגינות שנכתבו במקום במשך השנים.
ירון עובד כמורה למוסיקה ומלמד נגינה על כלים עתיקים ושירה לפי עקרונות המוסיקה ההודית ומנחה סדנאות של 'מוסיקה ושירה כעבודה רוחנית'
כמו כן ירון עובד כנגן הקלטות עם מגוון כלים, עד כה הקליט ירון כנגן באלבומים רבים ואף בחלקם עשה ניהול מוסיקלי.
ירון מוביל ושותף בהרכבים שונים אשר מופיעים ברחבי הארץ בפסטיבלים ואירועים מגוונים.
היכולת להקשיב, לדברי ירון, הופכת את כולנו לבני אדם טובים יותר, היכולת לבטא את הוויתנו בשירה או ניגון מכוון נותנת לנשמה את הקרקע לרקוד מעבר למרחב ולזמן, להזכר ולהכיר את מקורה ואת מהות היותה כאן.. עלי אדמה.